Už tu něco  najdete, ale horší je , že nemůžem najít starý noviny. Tak jestli má někdo z vás něco, co tu není, už dopředu díky.

Recenze a ohlasy na  The Best Of studio BENAS

Stokrát se mi nemusí líbit novinky Debustrolu, Anarchuzu, Trezoru, Cody či Deus Pacis, ale vždy musím uznat, že alespoň umí hrát. Ach, jak je takové zjištění blažené, poznáte, když si třeba omylem pustíte tento výběr sečského studia Benas, což je prý kryptogram pro "Bezva nahrávání a absolutní spokojenost". Spokojeny jsou určitě zúčastněné kapely, kterým se splnil dávný sen, aby si mohly přečíst své jméno z opravdového CD kotouče. Já prožil očistec, rafinované martýrium, šperkované tu a tam mučícími instrumenty nejtěžšího kalibru. Leč přežil jsem tuto neskutečnou cestu po mozcích a zkušebnách současného tuzemského tancovačkového undergroundu.potěš pánbůh. Sedmnáctku představených zázraků začíná MARYLAND a jako by pro ostatní nalinkoval cestičku zkázy. Staromódní hard rock s neméně standardním vokálem frontmana (ty jednu dobu vyráběli sériově podle tzv. "Křížkova" návodu). Pěkné sólo. Špatný zvuk bicích. VIRGIN jsou bezohlední plagiároři LUCIE, ale zároveň jedni ze dvou tří zúčastněných, kteří snesou jakž takž měřítka pro slušné hraní. TORMENT nabízí zoufalou, utrápenou baladu a následné UNISONO předpotopní bubblegum jak za dob Viktora Sodomy. Když se ozve ta příšerná hajtka na první dobu a zpěvák, jehož projev hraničí se sebetýráním, chce se mi řvát. A kousat. Třeba tužku, toť IRAS. LOUKA MODRÝCH DĚTÍ není výjimečná jen nádherným názvem kapely, ale také zařazením příšerné nekonečné devítiminutové tasemnice, která mě zbavuje sil a rozumu.

TVH nabízejí kytarové orgie jako z roku 1959, sólo á la osmiletý Říha a zpěv á la sedmiletý Brichta. Nelze býti vážným, kdo neslyšel, neuvěří.

ATREY něco řeší v tak směšném patosu, až je hlasový falzet vysvobozením. Jak kdysi napsal Mirek Tůma : "....vyšplhal se až někam nahoru, spadl a víckrát jsme ho neviděli." Jen v úvodu příspěvku MATADORU se zdá, že se dočkáme jakéhos takéhos instrumentálního výkonu, ale barový sound a uťáplý vokál mě vracejí tam, kam patřím. Do bahnitého středu současného tuzemského hard rocku. Pomóc! Snad ELIDOR ..... Ne, ne. Kdepak. Ani Elidor. Opět jakási forma sebeparodie a sebetrýznění. Máme to ale sebekritické muzikanty. Alespoň něco. POLYMETAL měl ostatní z pozice svých zkušeností a dlouholetosti smést ze stolu, ale navzdory tomu se raději vyžívá v jakýchsi výkřicích ze "zlatého věku německého melodického metalu". A zpěv je taky ubohý. CRUSHER jsou k smíchu se svým pokusem o death a doom. Nemají k němu sebemenší předpoklady. HUJER se snaží o jakési ornamentální hardrockové vyšívání ve stylu starých Running Wild či Iron maiden, výsledek je obligátně český, přihlouplý. Tím končí tzv. "tvrděrocková část disku". Och co bude dál? SATORI se svým civilním folk rockem a kantilénovým zpěvem, tedy s atributy, za jaké se na Portách vypískávalo. LLOYDOVA HLAVA se mi líbí. Typický folk s housličkama, zvonivou akustikou v jakémsi barokním aroma. A kdyby do toho zazpíval Karel Kryl ...... JANA TEREZA je jakási Karya z podkroví s typickým infantilním doprovodem anonymní "janečkovské kapely". Závěr. Stylový. Klasika. Uh, ta by to měla vytrnout, tu nehrajou ledasjací žabaři, ne? Ouha. KOMORNÍ ŽESŤOVÝ ORCHESTR přednesl Rondeau Jeremiaha Clarka. Ale! Zaměstnává opilého tubistu!

Někde jsem tu měl telefonní číslo na psychiatrii. Haló?

Jan Petričko, Rockreport 1995

Recenze a ohlasy na  TVH z hor 95'

Skoro až punkově jednoduchá tvrdá kytarová muzika, ovšem prošpikovaná nevídaným melodickým nábojem, to je skupina TVH Z HOR. Žádné pokusy o pseudoumění, ale jenom pár akordů a smysl pro zpěvnost ... Že je to v podstatě obyčejná "tancovačka" ? Je - jenže hitůvky typu Moje milá, Tráva, Mrtvej pták nebo Bonz, figurující na kazetě TVH z hor 95, na běžné zábavě nejspíše neuslyšíte. Sympatická je také snaha o humor, byť místy se jeví až příliš chtěným a tím pádem křečovitým - ale na druhé straně, těch "bubáků" už je v našem rocku až až. Vadí rovněž přehnaně expresivní, zbytečně drsný výraz zpěváka.

Petr Korál , Rock&Pop číslo 12 / 1995, rubrika Korálky.

Tak takhle nějak bych si představoval kvalitní bigbít druhé poloviny dvacátého století (nikoliv ne ten, který je hrán na komerčních FM stanicích). Tato pokleslá zábavová kapela hraje již 15 let a toto album je první ze dvouch vydaných. Možná by vás zajímalo, proč za 15 let kariéry tato kapela nestihla víc, než "pouhé" dvě alba. Zřejmně to bude tím, že je již od počátku kapelou nezávislou (a jsou na to hrdí) a tudíž nejsou peníze na vydávání.

Z jejich hudby vyzařuje geniální "Pašovský" humor, který dává jejich hudbě zajímavý svérázný a jedinečný sklon. Celá kazeta obsahuje opravdu brutální kousky, které ukazují průřez asi posledních deseti let kapely.Posuďte sami.

P.S. : Pokud neznáte Pašu (vůdčí osobnost kapely), podívejte se na klip Kanibal od Tří sester. Hraje tam křováka a poznáte ho snadno - zarostlý vousem se spoustou vlasů.

Tento článek obsahuje vlastní názor autora, který ovšem nemusí být zcela pravdivý.

Míra Holubec , Peace pages, 7.července 1998