10.-11.10.1986 FESTIVAL POLITICKÉ PÍSNĚ - Trutnov, Národní dům :

Ještě ve čtvrtek večer dáváme písničkám konečnou podobu a v pátek vyrážíme v kompletním složení, posíleni Láďou Schovánkem do Trutnova dvěma auty (Bedy jede vlakem). Po příjezdu okukujeme aparaturu a dostáváme hostesku, která se o nás má starat, teda po organizační stránce. Je z nás dost nešťastná, protože nás musí pořád tahat z hospody. Po obědě si děláme zvukovou zkoušku a vypadá to opravdu hrozně. Asi o půl druhé se jedeme ubytovat do hotelu Horal. Hotel je to vskutku pěkný a pokoje již tuší večer velkou čuděnici.

Odpoledne začíná soutěžní vystoupení tří folkařů a devíti kapel. Všichni účastníci jsou nahnáni dělat publikum, protože skoro nikdo nepřišel. Folkaři překvapují drsností textů. Například : "Je to špatný, když to ve státě začíná hnít". Jako první kapela nastupují Sprint, po nich semilští SVR a pak my. Řeša, bubeník a kapelník SVR nechává Vencovi u bicích s roztrženou blánou na kopáku alespoň svoji hajtku Paiste, činel Paiste a šlapku Tama.

Jako jediná kapela v úvodu vystoupení dokážeme rozesmát uvědomělé publikum povídáním o jablonecké rockové mládeži, která si ve škole vyrejvá do lavic kružítkem Bimetal. A to už po vcelku trapném kecání dvou přiblblých konferenciérů začínáme. První hrajeme skladby "My-lai", pak "Železný draky" a nakonec "Bulharskou stopu". Nervozita se projevuje v řadě kiksů, Žak má rozlazenou kytaru, je to docela divný, chybí tomu odvaz. Porota pohotově zapisuje do svých záznamů hrůzu na jevišti. Po odehrání dostáváme všichni jako upomínku na tuto akci igelitku a prospekt ZPA, odznak Trutnova a ručník. Okamžitě po vystoupení se většina souboru odebírá na pivo a tam vše rozebírá.

Po nás hrají Hogo, Rh+, TEP, Consul PGS, Eminence a Farad. Hospoda plná mániček se vyprazdňuje pouze při vystoupení Consul PGS a nutno přiznat, že je to nejlepší kapela, která zde hrála.. Žel v konečném hodnocení skončila kdesi vzadu.

Večer se koná v restauraci Národní dům chlastačka pod krycím názvem "společenský večer". Pravda společně jsme se tam vožrali, ale to bylo všechno. Další akci plánujeme s hudebníky z SVR v hotelu horal. Bereme Žakovo kombo, Jirkovu basu a kytarista SVR bere kytaru, oni vše odvážejí do hotelu, my se tam ubíráme pěšky. Paša má ještě mimosoutěžní vystoupení lidových písní a tanců na trutnovském tanku.

Kolem půlnoci začíná veselá pařenice s SVR, hraje se na kytary, Zbyněk přidává flétnu. Je to síla. Z vedlejšího baráku se ozývá synťák loudící melodii jakéhosi lidového autora. Akce končí asi o půl čtvrté ráno, dál už to opravdu nejde. Při snídani vypadají oči většiny účastníků FPP jako po složení státních svářečských zkoušek bez kukly.

Dopoledne jedou Venca, Zbyněk a Paša na seminář, kde se dozvídají, že Bimetal byl asi nejhorším souborem festivalu. Zbytek kapely zatím poznává krásu trutnovských výčepů. Odpoledne ještě jeden seminář ohledně textů a pak galakoncert. Hrají Lábus, Rh+, a Farad. Vítězní Sprint se nedostavili. jako host vystupuje Framus 5 s Michalem Prokopem. A to je paráda. po koncertě ještě utíkáme pro podpisy a pak už jedeme domů.

A jak celý FPP zhodnotit? Kdyby se vítězná kapela určovala podle množství vypitého alkoholu, tak jsme určitě vyhráli.